Kis ember, nagy város


<bgsound src="http://www.bereg.net.ua/varos/music/dolbis.mp3" loop=true>

Friss topikok

2008.03.05. 13:45 smallcow

Csernobil és öröksége

...aztán felrobbant a csernobili atomerőmű. Az elején nem sokat érzékeltünk belőle, sőt, azt sem tudtuk, hogy baj van. Kárpátalján éltünk, nagyon messze a friss hírektől.Én főképp nem érzékeltem semmit, mivel két hónapos voltam, bár azon a napon, anyu elmondása szerint, babahasmenés gyötört és a megszokottnál is kibírhatatlanul hisztis voltam. Jó szokásom máig megmaradt, csak méreteim növekedésével arányban nőtt a velem járó, másoknak nehéz perceket okozó, be-beszólogató, kötekvő, irónikus modorom. Hmm, azt hiszem ez a sugárfertőzöttségem végterméke.
 Visszatérve 1986 áprilisára, akkoriban keresztanyám fősulis volt Kijevben. Tisztaságmániás lévén, minden reggel morcosan mosta le két héten keresztül az ablaktáblákról és a párkányról az érthetetlen módon odarakódott fekete hamut. Egy év múlva élet-halál között lebegett. Súlyos Basedow-kórt kapott. Az orvosok megmentették, de már átléptünk 2000-be, mire a gyors észjárásáról híres családom összerakta a mozaikot: az atomrobbanást, a hamut a kijevi albérleti szoba ablakán, a pajzsmirigy betegséget, meg a felvágott nyakú, szegény keresztanyámat. Erről nem ők tehettek legfőképp. Jellemző volt a szovjet vezetőségre, hogy elhallgatták a robbanással járó következményeket, az elején még magát a tragédiát is.

4 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kisembernagyvaros.blog.hu/api/trackback/id/tr44366646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grigorij 2008.03.06. 11:04:45

Üdvözöllek smallcow!

Én 12 éves voltam, 86-ban, mikor az atomrobbanás történt. A sugárzásból jutott nyugat európába is, nem tudták eltitkolni Gorbacsovék, de húzták ameddig lehetett a bejelentést sajnos! A rákövetkező 1-2 évben semmi nem termet az almafákon Csernobiltól, kb. 500 km-es sugarú távolságban, de lehet több is! 3. évben már volt 1db alma az almafán, a 4. évben pedig már bőséges, mondhatnánk óriási almák nőttek a fán! A robbanás következménye képpen, ahogy te is írtad fekete hamu rakodótt le a levegőből, melyet a keresztanyád is tapasztalt. A Dnyepr színte elégett, az alján fekete korom réteg rakodótt le, a halak kipusztultak egy jó időre. Nekem abban az időben tanult a Sevcsenkón az unokatesóm. Ő a haját vesztette el huszon évesen. Én 90-ben jártam Kijevben 1hetet töltöttem el ott, Érdekes, hogy Kijev keleti felén a homokos Dnyepr partján fiatalok fürödtek na nem annyian, mint az előtt. Én is lementem fürödni és akkor láttam, hogy a folyó alján, még ugyanúgy ott van a fekete korom réteg, Csernobil maradványa! Halak nem igen voltak benne, de szintén érdekes módon, láttam horgászást imitáló 1-2 pecást. Mint megtudtam ők nem fognak semmit, csak megszokásból járnak le a partra és a botjuk végén nincs semmi a horogra akasztva. ...Poltava felé vettük az útírányt, a vonatból jól látható volt, a kitelepítés, embereket nem lehette látni csak üres házakat! Visszafelé repülővel érkeztünk Kijevbe, az ablakból jól látható volt, a sívárság és néptelenség Kijev keleti részén, mely mindössze 120km-re van Csernobiltól. Azok az emberek aki túl élték és megmaradtak, akad köztük olyan aki emberek feletti erővel rendelkezik. Az unoka nővérem Krivoj Rog-ban, az expandert 3 rugóval egymás után folyamatosan 30x húzta szét teljesen. Ha nem látom nem hittem volna el, hogy erre egy átlagos nő képes, ugyanis Mo.-on a sztárolt Kokó 1x tudta kihúzni, és az sem volt teljesen szabályos. Szóval azok akik ezt túl élték, biztos került a szervezetükbe sugár, de van akikre ez esetleg hasonló képpen hat, mint mondjuk a Klicskó testvérekre, Ők ezt nyilatkozzák amerikában! Az ő és hozzájuk hasonlók immunrendzsere mondhatnánk irígylésre méltó! De komolyan Egy felmérés szerint, melynél az antioxidánsok számát vizsgálták a szervezetben Elsők lettek az ukránok, 30 000-es átlaggal, Másodikok a németek- franciák 27 000-es átlaggal. A Magyaroknak 22 000-es az átlaguk. Az Amerikaiaknak pedig a leggyengébb, mindössze 18 000.

smallcow 2008.03.06. 11:11:39

Grigorij, köszönöm nagyon a hozzászólásod.Én ezekről még nem is hallottam szemtanútól.Kérlek, gyere gyakrabban.Szívesen várlak.

Grigorij 2008.03.06. 11:15:56

Üdvözöllek!
Ha van skype neved akkor küld el e-mailben és cseveghetünk, ha van kedved hozzá.

smallcow 2008.03.06. 11:42:08

Szia Grigorij!
Elküdtem neked az e-mailt.
Üdv.
süti beállítások módosítása